Halaman

Sabtu, 18 Jun 2011

Berhenti menulis

Ada ketikanya mahu sahaja saya berhenti menulis.

Saya menulis kerana minat. Saya menulis kerana mahu berkongsi pemikiran.

Saya bukan penulis sepenuh masa. Saya juga bukan penulis profesional, sekadar penulis amatur yang baru berjinak-jinak dalam dunia penulisan. Dunia penulisan juga bukan dunia saya mencari rezeki kerana saya ada pekerjaan tetap.

Saya bukan orang yang meletakkan harga apabila diminta membuat atau menyiapkan sesuatu. Saya akan membantu jika termampu. Kelemahan saya yang saya sendiri akui ialah saya tidak pandai menolak apabila ada yang meminta bantuan.

Jika saya salah, silakan tegur. Tetapi tegur secara bijaksana dan berhemah. Saya boleh menerima teguran tetapi berikan saya ruang untuk mempertahankan perkara yang dilakukan.

Jangan sampai saya menyesal menghulurkan bantuan kerana saya juga punya maruah.

Dan jangan sampai saya berhenti terus daripada menulis.

Tiada ulasan: